Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

zondag 23 oktober 2016

de voorbije week

Maandagmorgen vroeg vertrokken; richting West-Frankrijk, eerst door België en via Amiens en Evreux schoot ik bij Mayenne 't eerste plaatje....



Mayenne

En verder rolde ik door, door naar het begin van de Bretagne over doorgaans mooie, rechtgolvende wegen




Door soms aardiger stadje waar de herfstkleuren de omgeving mysterieus verven.  Na twee adressen lossen nabij Rennes, terug in pal-oostelijke richting, langs, onder meer, Sable sur Satre en op weg voorbij Tours



voorbij en over de Cher, maar daarna volgde een lange reis richting Eperney en Reims

 .
..en kwam zodoende langs mosterdvelden die geel kleuren, en langs afgeschoren korenvelden.




Maar plotseling: wijngaarden, ik kwam aan in de  Champagnestreek



en hier en daar bezocht ik een bubbeltjeswijnhuis...



en als laatste een stop midden in Reims, recht tegenover de eeuwenoude kathedraal





daarna weer terug naar Nederland....  Als laatste plaatje de regenboog, rechts van Zierikzee terwijl ik over de Schelde snorde.