Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

vrijdag 31 december 2010

5771.

Tja, natuurlijk is het echte nieuwe jaar al een paar maanden oud, te weten het jaar 5771, maar goed, wie dan zo graag die Gregoriaanse tijdrekening wil aanhouden: het is vandaag de laatste dag van dit jaar, het jaar 2010.

Nog even in Rotjeknor geweest vandaag en vervolgens nog naar Amsterdam en in schemerdonker vertrok ik voor de laatste kilometers. Door grauwe mist snorde ik via Utrecht naar huis en een geheimzinnig lichtflitsen vulden de omgeving.

Zo hier en daar spoot een vuurpijl de hemel in en toen ik stil stond hoorde ik diverse keren knalgeroffel. Ergens zijn we natuurlijk een beetje van lotje getikt, maar op de één of andere manier bloeit er iets op van Germaans "Aberglaube" waarmee men onbuwust met al dat vuurwerk probeert boze geesten op afstand te houden. De sfeer houdt het midden tussen gezellig en onheilspellende angst, ingegeven door een zeker absoluut gegeven dat er ooit eens een jaar komt dat het laatste jaar is, want het begin van een jaartelling veronderstelt immers ook een einde van een jaartelling.

En zo heeft ook mijn DAFje ooit een beginstand gehad, gevolgd door een tussenstand en vandaag is dat het getal 774777 en gezet naast de vorige tussenstand van 31 december 2009, 620432, leert, dat ome Willem 154.342 kilometers achter zich heeft gelaten, toch maar liefst 15.003 kilometertjes meer dan vorig jaar.

En zo zal er ook een tijd komen dat ik voor het Dafje de laatste kilometerstand zal noteren.

Inmiddels verblijf ik.

Vooralsnog.

Met dit laatste bericht van dit jaar.

Aldus schreef ome Willem.
---