Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

dinsdag 29 juni 2010

Onbegrip.

Een weekje werken? Nou, dat zal nog wel wat voeten in de aarde hebben. Eerst maandag naar de rechtbank geweest om een positieve bijdrage te leveren voor een collega in een nagenoeg kansloze procedure. De man reed in Italië en haalde om 20.49 op een doodstille autobaan twee traag rijdende vrachtwagens is op een stuk waar tot 21.00 uur een inhaalverbod voor vrachtwagens gold en het gevolg was dat hij een boete van 350 euro kreeg en dat de carabinieri (politie) het rijbewijs niet terug gaf. Gek genoeg mocht hij wel doorrijden en eenmaal thuis gekomen heeft hij het rijbewijs als vermist aangemeld en een nieuwe aangevraagd. Toen het "oude" na enige maanden via ambassade, Buitenlandse Zaken, Binnenlandse Zaken, RDW en gemeente eindelijk terug kwam, werd dit ongeldig verklaart, maar ook zijn "nieuwe" ging er aan zodat hij geheel zonder rijbewijs kwam te zitten. Op de zitting heb ik trachten duidelijk te maken dat een chauffeur in deze omstandigheden en omdat hij met de handen in het haar zit soms rare sprongen maakt: immers kan zo iemand maanden lang zijn werlk niet doen maar ik ondervond uitermate veel onbegrip, vooral van de tegenpartij. Hoe dit afloopt, horen u en ik nog wel. Daarna naar mijn DAFje gegaan die geladen klaar stond en vervolgens vertrokken naar de eerste klant die vanaf 22.00 uur lost, maar hoewel ik om 23.15 aan kwam kreeg ik te horen dat het voorlopig niet kon. Daarbij wees ik ze op de rij en rusttijdenwetgeving wat onder meer inhield dat ik dan niet voor half negen (straks dus) meer kan en mag lossen. Dat ze er niet veel, zeg maar gerust helemaal niets, van begrijpen, blijkt wel dat ik om zes uur werd gewekt en werd gesommeerd om te lossen. Toen ik zo vriendelijk mogelijk uiteen zette dat vanwege de rij- en rusttijdenregeling ik nu geen auto mocht verplaatsen werden ze hier zo nijdig als een spin en vertelden ze mij dat ze dan de handel helemaal niet hoefden te hebben. Ook hier weer dus weer veel onbegrip waarvan ik straks zal bemerken hoe dit weer afloopt. Maar wat men zich niet beseft, is, dat men zo wel de verkeersveiligheid daadwerkelijk in gevaar brengt omdat ik lekker lag te slapen en deze onverlaten bruut mijn nachtrust verstoorden en ik nu niet meer in slaap kan komen ondermeer vanwege de inmiddels naast mij staande bulderende koelmotoren waar je onderhand mesjoche van wordt. Enfin: u heeft weer eens kennis gemaakt met welke bezopen toestanden wij in ons beroep te maken hebben.

Aldus schreef ome Willem.


---