Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

maandag 31 mei 2010

Grijs.

Nee, vandaag een dag waarover niet veel te melden valt al was ik vanmorgen wel weer aldernaars vroeg op. En zo toog ik vóór vijf uur naar Amsterdam, arriveerde nog voor zessen bij loodsmedewerker Ron,
(kent u hem nog? Die enige tijd geleden wegens klachten medisch werd onderzocht maar -gelukkig- kerngezond werd geacht) gaf daar een paar doosjes af en vervolgens reed ik naar het nevenbedrijf elders in de amsterdamse haven, meldde mij om half zeven bij loodsbaas Hugo om nog een paletje op te pikken en leverde vervolgens alle handel die ik bij mij had af in Zwaag waarna ik in ultragrijs weer over de dijk Enkhuizen-Lelystad de reis vervolgde om uiteindelijk in Emst bij Vaassen nieuwe vracht voor deze week te laden. Nog voor de middag reed ik weg richting zuiden in de hoop betere temperaturen aan te treffen, maar hoe verder ik kwam, hoe lager ze werden en daarnaast stond deze dag vooral in het teken van regen en grijze wolken. Ook in Maastricht, Bastogne, Arlon, Metz en Nancy, niets dan grijs, grijs en nog eens grijs. Evenwel zijn de bermen, akkers, bomen, bossen en struiken wel enorm fris groen en zacht voor het oog terwijl nu net voor mij, even na Epinal, ook de mooie groene bergtoppen zich langzaam maar zeker in grijze nevelen gaan verstoppen. Ik houd wel van dit weer, dit sombere, dit frisse, dit druilerige, en met een mooi hoornconcert van Mozart zachtjes op de achtergrond bestudeer ik wat schaakstellingen uit een oude krant. Het begint weer zachtjes te regenen en zachte wind zwiept de druppels tegen het voorraam, maar kunnen mij niet bereiken.

Aldus schreef ome Willem.

---