Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

maandag 31 augustus 2009

Auvergne, maandag.

Jawel, na een gezellig weekeinde hedenmorgen zeer vroeg afgereisd naar het zuiden en hoe meer ik zuidwaards reed hoe zonniger het werd terwijl de temperatuur mee steeg. Zo snelde ik nog met donker langs de havenstad van onze zuiderburen, Antwerpen, om daarna koers te zetten naar Brussel of Bruxelles. U mag zelf weten welke naam u verkiest, beide zijn juist. Daarna heb ik wederom genoten van de zomerse natuur tussen Nivelles en Reims, die van de Belgische en Franse Ardennen waarbij ik en passant nog even door Couvin reed om even voor Rocroi bij de grens tussen België en Frankrijk bij een heus ouderwets en al jaren bestaande horecagelegenheid ten behoeve van beroepschauffeurs koffie tot mij te nemen waarna ik uiteindelijk via Rethel de plaats Reims passeerde en koers zette over de Noord-franse steppen, vaak gevuld met graangewassen, richting Troyes om daarna via Auxerre, een stad waar ene Louis van Gaal nog steeds onbehaaglijke herinneringen aan heeft, naar Nevers te koersen om tot slot de wettelijk toegestane rijtijd vol te maken door Moulins te passeren en even voor de bandenstad (michelin) Clermond Ferrand halt te houden.
Deswege bevind ik mij, na de Ardennen een deel van Bourgondie doorkruist te hebben, in de Auvergne en zal morgen ook dat achter mij laten. Wie weet waar ik nog uit ga komen, daar houd ik u morgen weer van op de hoogte. Vooralsnog allen een genoeglijke avond.

Ome Willem.
---