Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

zondag 12 juli 2009

Donderdag 25 juni 2009 (N.C.).

Vanmorgen vroeg uit de veren gegaan en mij begeven op de chemin de chevre hetgeen overgezet zijnde het geitenpad heet dewelke loopt van Izenore over Thorette naar Arinthod en kwam zo aan Lons le Saunier alwaar ik via Besancon koers zette naar Luxemburg en omdat het een voor mij bekend stuk is heb ik muziek opgezet dat pastte in dit prachtige glooiende franse landschap waardoor ik dan vaak uitkom bij die componist die dezelfde voorletters droeg die ik bijna tweehonderd jaar later kreeg: W. A. Juist ja, Mozart dus en vooral het andante van pianoconcert 15 KV 450, gespeelt EN gedirigeerd door P. L. Aimard en de uitvoering met als pianist Wanda Landowski uit 1928 enkele keren naast elkaar beluisterd aangezien deze andante wat mij betreft de meest schone en indrukwekkende is bij Mozarts piano-werken, maar nadat ik Luxemburg binnenreed en later na het nuttigen van helaas geen spanferkel -op donderdag serveert men in noord luxemburg op deze donderdag na altijd vers speenvarken- door de Ardennen landwaarts keerde, luisterde ik geheel in stad en landschap passend naar de zogenoemde harmoniemesse van Frans Joseph Haydn welker messe zijn naam te danken heeft aan de in verhouding tot andere messen het veelvuldig gebruik van koperblazers, terwijl ik thans, even bezijden Maastricht, wederom passend, naar Fidelio gedirigeerd door de fameuse Otto Klemperer aan het beluisteren ben. Eigenlijk wel een heel mysterieuze opera omdat de figuur Fidelio helemaal niet bestaat!
Welnu. U weet weer wat. Dat het mogelijk is muziek te beluisteren naar de aard van het landschap waar u doorheen rijdt. Morgen sla ik een dagje over en gun ik u rust want dan ben ik alhier binnen hetnederlandse deel van de Europesche Unie en ik ga er van uit dat ik u hier niets nieuws over schrijven kan

Tot de volgende week maar weer! Wat zal het dan worden? Spanje? Tsjechie?? 7witserland?? Je weet het met plenners maar nooit

Tot schrijvens

Ome Willem