Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

dinsdag 14 juli 2009

Dinsdag de 14e (N.C.).

>> Vandaag is mij weer gelukt datgene wat voor negentien jaren absoluut tot DE grote onmogelijkheden behoorde, het drie keer passeren binnen 15 minuten van het, voor het eerst door Winston Churchill zo genoemd, IJzeren Gordijn en wel eerst bij Gerstungen het oosten in, daarna over de geheel in oude Alfred Speer-staat herstelde brug bij Salmanshaussen weer het westen in om daarna even voor Eisenach weer het oosten in te gaan, dit alles nadat ik rondom Frankfurt an der Mainz eerst bij een zevental cliënten goederen had afgeleverd.> De hiervoren genoemde brug herinner ik mij nog goed uit mijn jeugd, toen we in de zomer van 1963 vanuit het westen over hetr gordijn naar die arme oostduitsers, immers allen, volgens westerse opvattingen, gevangen, gingen kijken en dat ik daar toen die brug zag, door bombardementen geheel verwoest en schots en scheef liggend. Daarna ben ik doorgegaan en over de lege wegen van Thueringen en Saksen-Anhalt, via Bad Langensalsza, soemerda en Naumburg naar Weissenfels gereden. Ja, het is, buiten de autobahn, stil in de voormalige DDR. De avond valt. Ik denk dat ik mee ga vallen en mij neerleg tot sanfte ruhe.> Tot morgen maar weer en slaapt u allen zacht.>> Ome willem. ---