Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

maandag 19 maart 2018

De Zevenbron en ten zuiden ervan

Aankomst in het oude herdersstadje, Bee'r Sheva, "Zevenbron"

Hoewel, de skyline laat niet veel meer zien van een oud herdersstadje
...de woestijn, overal anders....







ook hier vrachtverkeer....




Stadscentrum van Bee'r-Sheba, alhier de bron....




Aandenken aan Allenby die de stad in 1907 veroverde op de Ottomanen



...korte golf????..

"uitzicht" vanuit mijn hotelkamer....

Het centrum met een wat rommelige aanblik...

en dan, opeens, zoiets....




...straatnaam...



dit moest ik even "knippen"...









uitzicht vanuit Mitzpe Ramon

Alsof een deel van het landschap weg is gezonken...  Dit is ook de plek waar één per jaar duizenden trekvogels (voornamelijk ooievaars) vanaf de bergkam met de termiek kilometers opstijgen om dan vervolgens af te glijden naar Afrika




grappige borden onderweg, nogal uitheems





bedoeïenendorpje


en toch, als je goed oplet, bloeit er hier en daar wat in de woestijn....

Even langs Jeroham

niets te beleven


maar wel vlak bij een woestijnmeertje....


...dan nader ik weer Bee'r Sheva


vrachtvervoer parkeert gewoon in de stad...


..je zal hier maar wonen....




...de markt....






....nog een laatste blik op de skyline...

dan verlaat ik Bee'r-Sheva op moderne wijze...

..
....en al snel is het groen om mij heen....