Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

woensdag 30 mei 2012

Woensdag, 30 mei 2012 (N.C.).

Het gaat snel, of het lijkt snel, alsof het leven sneller gaat als je ouder wordt.

De Portugese reis ligt al weer achter mij, een nieuwe reis reeds voor de gril, nu naar Evreux, dus beduidend minder ver maar wel weer over mooie en vertrouwde paden.

Dinsdag, het einde van de terugreis, de Portugese lading liet ik achter in Vatry, niet ver van Chalons sur Marne en even verderop haalde ik een lading water op die ik richting Zuiderzee bracht, Zwaag, om vandaar uit hier en daar wat lading op de pikken waarmee ik afgelopen middag Nederland weer verliet, via Zeeuws Vlaanderen, om de bende rond Antwerpen te ontlopen.

Ach, België en Nederland, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de achterstand van de infra-structuur met de dag toenneemt, mijn gedachten gaan terug naar het grote, lege Spanje, de weg Zaragoza-Zamora, twee-baans, af en toe een voertuig en dáár, daarnaast wordt een enorme vijfhonderd kilometers lange vierbaans snelweg aangelegd. Het is maar vreemd verdeeld in Europa.

Aldus schreef ome Willem.
---