Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

dinsdag 7 juni 2011

De berg.

Inmiddels zijn we, ondanks de vele afgesloten doorgangen, aangekomen in het dal van de Alp d' Huez, maar ik begin er meer en meer tegenop te zien.

Al die drukte, de mensenmassa, zij schrikt mij af, maar ja, ik zij A, en moet nu maar door met B.
Wat weer betreft ook een zeer frisse dag vandaag waarbij de sluizen van de hemel langdurig en wijd open bleven staan. Vanaf de herberg bij Saluzzo koers gezet naar Sestieres en de hele weg regen, regen en regen en naast ons een immer woest snelstromende kolkende rivier.

Als het regenwater hier verkeer was, zou er een immense file ontstaan die de eerste weken nog niet was opgelost, maar water doet het anders en maakt, of men het wil of niet, ongevraagd gebruik van zelf vervaardigde spitsstroken en desnoods gaat zij ook die te buiten. En al het water van deze kolkende massa's stroomt allemaal de Po in en nochtans wordt de Po niet vol.

Na Sestieres zouden we via de Mont Genevre het dal van de Alp d' Huez in rijden, maar doordat er aan de Italiaanse zijde de wegen waren overstroomd en weggeslagen konden we er niet via deze pas komen.

Even meende ik dat er dan via de Tunnel de Frejus of via de Mont Cenis zou moeten worden gereisd om dan vervolgens via de Col de Telegraph en de Galabier alsnog onze bestemming te bereiken, maar plots herinnerde ik mij nog een piepkleine overgang bij Bardonechia, over de onbekende col de Eschelles, (een bergje trouwens die ikzelf ooit als laatste met de fiets beklom) waardoor we alsnog in het juiste dal terecht kwamen en na eerst even na Col de Lauteret onze rommel in het reeds gereserveerde hotel te hebben achtergelaten zochten we voorzitter van Team Onderweg op de camping op.

Door de regen was de geplande barbecue reeds in het water gevallen en we spraken enkele andere teamleden.

Met bewondering hoorden en zagen we wat het bestuur van de Stichting Team Onderweg, onder de bezielende leiding van Frans de Jong, allemaal voor elkaar kreeg, want in een goede opperbeste sfeer is toch maar mooi ruim 60.000 euro bij elkaar gebracht door de diverse donateurs en sponsors!

Maar, oh, ik. Ik zie er allemaal wel erg tegen op. Jawel, ik zie er als een berg tegenop, tegen overmorgen, met al die mensen, al die herrie, al dat verkeer; als een berg!

Daar is de Alp d' Huez niets bij.

Aldus schreef ome Willem.
---