Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

zaterdag 12 februari 2011

Egypte.

De week is bijna ten einde, de "shabath" al weer om. Mij bezig gehouden met beslommeringen, met beslommeringen van diverse aard. Buiten, na mooi, zonnig weer, meestal fikse regen en daar houd ik wel van, want wanneer het regent, sneeuwt het in ieder geval niet. Al een tijdje komt er via de media veel rumoer over Egypte binnen, gevolg door gejuicht en vreugde dat ene Moe, Moe Barak zijn stutten heeft getrokken.

Maar wordt het allemaal wel zo leuk? Ook Nederlanders dansten en hosten ooit om een vrijheidsboom op de Dam, maar daarna volgde een naargeestige en bittere tijd.

We zullen zien en wachten maar af, maar afgaande op de woorden, bijna 3.000 jaar geleden geschreven in de eeuwenoude Tenach, en wel dat gedeelte uit de Neviiem Acharoniem Iasaia waar de ziener schrijft: "Want Ik zal de Egyptenaren tegen de Egyptenaren verwarren, dat zij zullen strijden een ieder tegen zijn broeder, en een ieder tegen zijn naaste, stad tegen stad, koninkrijk tegen koninkrijk. En de geest der Egyptenaren zal uitgeledigd worden in het binnenste van hen, en hun raad zal Ik verslinden; dan zullen zij hun afgoden vragen, en den bezweerders, en den waarzeggers, en den duivelskunstenaars. En Ik zal de Egyptenaars besluiten in de hand van harde heren, en een strenge koning zal over hen heersen, spreekt de Heere HEERE der heirscharen, heb ik maar weinig fedussie in het lot van dit toch al zo getergde volk.

Of zou die tijd nu net weer voorbij zijn en was Moe die bovengenoemde strenge koning? Dan hebben ze dat nu achter de rug en breekt er juist een nieuwe tijd aan voor dit volk.

Wie het weet mag het schrijven.

Aldus schreef ome Willem.


---