Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

zaterdag 15 januari 2011

Femke !

Waarom wilde Femke toch nog zo graag even blijven, of, waarom wilde ze zo plotseling weer weg?
Vandaag, zaterdag, nog even die roemruchte eieren wegbrengen en dan zijn we klaar. Zaterdag ook in de weer ja, op het moment dat de meesten aan het door- of uitslapen zijn. Vermoedelijk maken wij vrachtrijders meer uren dan die artiesten, politieke artiesten, want die dwepen vaak voor de media dat ze soms wel 80 uur per week in de weer zijn. Als ik straks met pensioen ga dan heb ik anderhalf keer zoveel uren gewerkt als de doorsnee Nederlander, maar ja, daar koos ik zelf voor, nietwaar?

Gisteren vanuit Martigny afgereisd, een rustige dag, over Pontarlier weer naar Lure, Metz en als toetje nog even winkelen in weiswampach waar ik deze keer niets gekocht heb. Onderweg hoorde ik van een collega dat hem een misdrijf was overkomen: op 21 december 2010 was hij tussen Dortmund en Kassel door hevige sneeuw overvallen waardoor hij nauwelijks meer kon rijden. De parkeerplaatsen waren óf overvol, óf door de sneeuw niet te bereiken en zodoende gebeurde het dat hij 21 minuten rijtijdoverschrijding had. Op 13 januari behaagde het de Franse gendarmerie hem daar een boete van 135 euro op te leggen. Zoiets is ronduit misdadig en hier de politie dus de misdadiger. Maar ja, we moeten er maar mee leren leven als met een chronische ziekte.

Femke is 44 jaar en ze stopt er mee. Waarom toch?? En eerst wilde ze juist weer een termijn doorgaan!
Volgens de doctrine van de Partij Politiek van Groen Links, dus volgens hun eigen statuten kan er maar drie keer vier jaar, dus 12 jaar, iemand de fractie voorzitten , maar Femke wilde toch nog een extra termijn en kreeg deze, zonder enig protest en werd herkozen voor de volgende periode.
Ondertussen ben ik in Ochten aangekomen om dat ei-klantje af te leveren en ach, het is niet ver bij mijn huis vandaan, dus vooruit maar. Ik zal wel rond de middag thuis zijn en dan zit ook deze week er op. Nog een jaar of wat, nog een slorige 500- 600.000 kilometers en dan kan ik, als de politiek niet anders beslist, wellicht met pensioen.

Net als Femke!

Maar met een verschil!
Voordat ze voor de vierde termijn werd gekozen hoefde nog maar een half jaar in de tweede kamer te zitten om dan na 12,5 jaar recht te hebben op haar volle pensioen, ongeacht haar leeftijd (44 dus). Een andere politicus, de D66-er Boris Dittrich, vertrok ook na 12,5 jaar en kreeg zijn volle pensioen en er zijn er wel meer geweest.
Nu hebben zij intussen hun pensioen-opbouw gehaald en dat terwijl ome Arie en tante Truus tot zijn/haar 66-67e jaar door mag gaan ploeteren om de pensioengerechtigde leeftijd te halen! Natuurlijk, die politieke lui maken veel, erg veel uren, maar waarom geld die Femke-regeling dan ook niet voor mij?
Ach, ik zou dat niet eens willen, maar het lijkt me wel eerlijker dat we die idiote pensioenregeling voor al die politieke artiesten maar zo snel mogelijk af moeten schaffen en stel ze, wat dat betreft, gelijk aan Ome Arie en Tante Truus!

Aldus schreef ome Willem.


P.S. Dat van Femke, ome Arie en tante Truus las ik bij www.chauffeurstoekomst.nl
---