Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

vrijdag 24 december 2010

Kerstmis

Nog nooit heb ik het begrepen en nimmer zal ik het begrijpen. Trouwens; ik wil het ook niet begrijpen en dat ligt wel in mijn aard als iets, waar ik trots op ben.

Gisteren nog eerst even bij de DAF geweest, Daf-dealer Amsterdam, bekend onder de naam Truckland. En ja hoor, de goede en juiste kabelboom was geariveerd. De moeilijkheid bleek hieruit te bestaan dat op de "tekening" van mijn voertuig de bewuste kabelboom voorzien was van een verkeerd nummer! Daardoor werd het een aaneenschakeling van fouten en ergernissen, zoiets als, foutje, Eindhoven. Bedankt!

En nadien nog wat rondgezwalkt over de nederlandse wegen, slecht begaanbaar vanwege het niet beschikbaar zijn van goed materiaal om de boel schoon te houden, zoals in Frankrijk en Duitsland. Genoeg erover, ook iets wat ik niet helemaal begrijp, dat geklungel van de NS, RDW en andere overheidsdiensten.

Maar het meest vreemde is toch wel dat tussen 6 en 24 december nagenoeg elke burger met een boom onder zijn arm huiswaards keert, ja, u weet wel, u stáárt er wellicht nu naar, de kerstboom!

Nee, zelf heb ik er nooit één gekocht of gehad, nooit heeft een dergelijke boom onze huiskamer ontsierd, nooit hebben wij met die millieu-onvriendelijke massa-psychose mee willen doen.

En als er iets het CO-2 gehalte in de lucht verhoogd, is dat de wereldomvattende kerstbomenverkoop! Ten eerste: elke boom die wordt gekapt en in de huiskamer wordt neergezet, assimileerd niet meer en breekt de CO-2 niet meer af. Ten tweede: na de kerst worden vrijwel alle bomen op de één of andere manier verbrand hetgeen een enorme toename van de CO-2 in de lucht geeft!

Dus; millieu-activisten: ziehier uw nieuwe item. Als we met die kerstbomenonzin eens gaan stoppen, kunnen er vele auto's meer de weg op!

Aldus schreef ome Willem.
---