Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

donderdag 26 augustus 2010

Het weersomslag.

Dat ging vanmorgen aardig van een leien dakje, mag ik wel zeggen, want nadat we opstonden, in het reeds opengestelde vrachtrijdersoord het hoofd onder de kraan staken, croissantje aten met voor mij een petit café erbij en daarna naar het laadadres in Firmeny togen, werd de lading binnen een mum van tijd in het voertuig gezet zodat we reeds voor achten verder konden.

Terug over Lyon, op mijn manier door de stad en daarna de oude N-weg op naar Bourg en Bresse en vervolgens dezelfde weg terug als dat we heen gingen, al pakte ik bij Vesoul het alternatief via Saint Loup en Plombieres naar Remiremont. De ganse dag was het behoorlijk warm, ruim over de 25 graden en nergens een wolkje te zien, maar vanaf Nancy zagen we de eerste tekenen van een weersomslag en bij Metz konden reeds de regenwolken worden waargenomen, maar de temperatuur bleef erg hoog en werd alleen maar hoger, totdat we bij Ettelbruck werkelijk in de regen kwamen, want toen daalde de temperatuur tot zestien graden en alszo werd een niet te versmaden afkoeling in gang gezet.

Uiteraard kon ik weer exact in tien rij-uren het noord-luxemburgse oord Weiswampach bereiken. Helaas was de winkel al dicht, maar de rondom gelegen eetgelegenheden waren allemaal nog open en omdat ik de kleine smurf bij mij had verkozen we het ouderwetse frittkot te nemen waar we lekker ongezond hebben gebunkerd.

Onder het eten stortte de regen in dikke stralen stevig neer op het houten frittkotdak hetgeen een gezellig geluid binnen gaf en boven het geknetter van de frituurpan uitkwam. Onderwijl liepen mensen in en uit en zodra ze buiten waren zetten ze het op een lopen alsof een enorme valse hond achter hen aankwam en als ze van buiten kwamen was het net alsof ze voor een dergelijk naderend onheil een schuilplaats in het frittkot zochten.

Nadien, de regen nam wat af, nog even links en rechts een praatje gemaakt en mij op de hoogte gesteld van het wel en wee rondom dit oord en toen ik om tien uur weer helemaal bij was, naar het voertuig. De kleine smurf slaapt reeds.

Aldus schreef ome Willem.
---