Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

donderdag 1 juli 2010

Tijd.

Als het erg warm is kan het de volgende morgen nevelig zijn en dat ondervond ik vanmorgen toen ik na de eerste klant, UEberlingen, in Meersburg de boot op ging en de Bodensee overvoer en daar nauwelijks de overkant kon zien liggen. Wel prangde de zon met veel kracht door het neveldek heen en daardoor leek zij feller dan normaal. Vervolgens naar de grens met Zwitserland gereden en natuurlijk waren als vanouds de documenten niet in orde waardoor ik ruim drie uur in tijd verspeelde. Daarna gelost in Winterthur en vervolgens de richting van Jona opgegaan en daarbij kwam ik vlak in de buurt van Zell waar een trouwe lezer van dit blog woont en indien ik niet die drie uur tijdverlies had gehad zou ik wel bij hem zijn langs gegaan. Maar nu moest ik "vliegen", langs Sargans en Landquart en bij Chur er af, Churwalden, Lenzerheide, Tiefenkastel en vandaar de Julier en Maloja weer over en vervolgens via Lecco en Bergamo naar een oude stek. Trouwe lezers kennen het, La Padana te Montebello en daar een eenvoudige edoch voedzame maaltijd verorberd. Daarna lekker lang op het buitenmuurtje in een lucht van zware sjekrook en onder een afnemende, nog meer dan de helft volle maan, weer eens de europese problemen opgelost, althans getracht, en daarna, met in de verte een weerlichten en onder dreiging van komend onweder, naar Motel Daf. Vandaag waren de boeren overal aan het maaien, oogsten en dorsen en wordt het land langzaam prijsgegeven aan ongenadige zonnestralen. De zomer is thans goed begonnen en voorlopig zal er geen eind aan komen en spoedig zal het verlangen naar een koelere periode weer de kop opsteken, een koele periode, een koele plek, dat had ik daarnet, onder de airco van de knaagschuur, en vanmiddag, boven op de Julier, de alp die daar al sinds mensenheugenis ligt, sinds mensenheugenis, niet langer, want dat kan niet en daarmee weerspreek ik met klem alle onzinverhalen over een miljoenen jaren oude aarde, want dat kan niet. Immers tijd is er alleen en kan alleen bestaan indien deze kan worden waargenomen, waargenomen door intellect, mensenverstand zo u wilt. Tijd die niet is waargenomen heeft deswege ook nooit bestaan en dus ligt die berg er sinds mensenheugenis. En in ieder geval niet langer.

Aldus schreef ome Willem.
---