Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

maandag 12 april 2010

Conservatief en dogmatisch.

Enkele decennia waren er eigenlijk maar twee wegen, twee wegen die naar Italië, zeg maar, Rome en Milaan, leidden. De één was via Parijs, Beaune, Macon en dan zo door de Mont Blanc (bij Macon hield de snelweg al op). De ander was keulen, Frankfurt, Nuernberg, Mxfcnchen en dan zo de Brenner over. De Brenner en de Mont Blanc zijn vrijwel gelijkertijd gebouwd en begin jaren zestig in gebruik genomen. De Brenner eerst alleen voor personenverkeer terwijl het vrachtverkeer nog over de "oude" Brenner moest. Zwitserland was geen optie omdat voor dat land een gewichtsbeperking tot 28 ton gold. Na verloop van tijd kwamen er steeds meer wegen bij en tegenwoordig zijn er vele wegen die naar Rome leiden. Ja, er waren destijds wel alternatieven, maar ik had de indruk dat ik daar zo ongeveer als enige gebruik van maakte. Maar vandaag reed ik eens heel dogmatisch en conservatief de aloude "drie" uit, dit in verband met een paar vaten ADR, wat staat voor gevaarlijke stoffen, waarmee er voor mij eigenlijk maar twee opties open bleven: de Simplon of de Brenner, en deze laatste niet over Bregenz, maar over het aloude kufstein. Zo reed ik vanmorgen vroeg weg, eerst nog even over de 61 naar Koblenz waardoor ik langs de Nuernbergring, de race-baan waar in de zestiger jaren Kareltje de Beauford het leven liet, kwam en reed voor Koblenz schuinweg de Rijn over naar de drie, en zo verder, Frankfurt, Ingolstadt, Mxfcnchen en toen de rijtijd vol was gestopt op de grens Kiefersfelden-Kufstein. Morgen weer verder en wellicht nieuwe avonturen.

Aldsu schreef ome Willem.
---