Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

vrijdag 19 februari 2010

Madeliefjes!

De titel doet niet altijd het juiste vermoeden, vooropgesteld dat ik het over liefjes uit Made zou willen hebben, maar het betreft hier de notie van het eerste lenteteken dat ik tijdens deze wachtdag plotseling opmerkte tussen het gras van een grasperkje. Dus ik zag vandaag het eerste madeliefje! En later ook uitbottemende takken! Jawel! Het voorjaar komt er, of het nu wil of niet, echt aan en het duurt niet lang meer of de lente heeft ons uit de klauwen van deze lange winter ontrukt! Vandaag immers was het dik tien graden en in de morgen een lekker druilerige regen, terwijl in de middag de zon achter de wolken vandaan kwam. En dan gaat het snel vanwege de celstrekking wat in de natuur alleen bij planten voor komt. Alles is in begindsel reeds gereed, het blad, de knoppen, de bloemen en het enige wat de plant dan doet is elke cel vergroten "strekken" en dat is de oorzaak dat in het voorjaar in een rap tempo alles in blad en bloem staat. Maar ja, wat het laden betreft: hoe haal je het in je hoofd eerst een voertuig voor lading te reserveren en dan de handel produceren. En zo kwam het dat ik vandaag pas om vier uur uit Olmo, waar ik nu elke straat ken, vertrok, richting Treviso waarbij ik langs de motorfabriek van de Aprillia kwam. En na Treviso over Montebelluno naar Trento waar ik maar eens de oude weg richting Bolzano nam om bij Egna de grote weg te pakken, en hup, vóór negen uur was ik de Brenner over, langs Gries,waar een klein treinstationnetje is waar Jozef Mengele vier jaar (hij heeft zich eerst vier jaar weten schuil te houden in de buurt van Gunzburg!) na de oorlog uitstapte en vandaar te voet Italië wist te bereiken om daarna met een vals paspoort via Genua naar Argentinië te ontkomen. Bij Gunzburg, zijn geboortestad, is het bedrijf Mengele, handelaar in landbouwmachinerieën, er nog altijd en tijdens het proces tegen Adolf Eichman is Mengele zelfs nog een keer terug geweest en weer verdwenen zonder gepakt te worden terwijl de hele wereld hem zocht! Na de Brenner zoals al eerder richting Bregenz afgeslagen en doorgereden tot elf uur, wat wil zeggen dat ik het laatste uur niet harder dan zestig mocht rijden. Waarom? Vraag het hier de Tirolers. Morgen nog een hele ruk naar huis, en dat gaat net wel, net niet, lukken.

Aldus schreef ome Willem.
---