Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

woensdag 10 februari 2010

Het kille zuiden.

Het stormde vandaag, de hele dag, ook bij het ontwaken hedenmorgen en de lucht was helemaal schoongeblazen zodat bij het krieken een prachtig zonnetje achter de bergen tevoorschijn kwam. Nadat ik eerst nog in Poussan een adresje afleverde spoedde ik mij via Ales over een mooie weg door schitterende heuvels met in het westen op de achtergrond hoge bergen waar nog veel sneeuw in grote hoeveelheden lag opgetast, naar Ruoms in het zuidoosten van de Ardeche waar ik de eerste twee paletten ophaalde en vandaar over Vallon de Pont d'Arc door een schitterende omgeving met smalle wegen en een nog smaller bruggetje over de Seize naar Bagnols sur Seize waar ik zag dat met de noorderstorm een heel leger wolken met grote snelheid van noord naar zuid werd geblazen. Gelukkig hadden ze hun lading reeds bij Lyon achtergelaten (dat had ik al op de radio vernomen) zodat ze min of meer leeg voorbij schoven. Hoewel het al die tijd zonnig bleef deed de temperatuur maar niet mee, net even boven het vriespunt bleef zij steken en dat is ook aan de natuur te zien. De hele dag heb ik gezocht naar een lenteteken, maar helaas, alles is nog in winterrust hoewel veel gewassen er zwanger uitzien en weldra blad en ander groen zullen baren. Na Bagnols via Bolene naar Sarrians, dat aan de voet van de Mont Ventoux, die zich in nevelen had gehuld, ligt, gekacheld, pelletje geladen en afgezakt naar een adres in de Camarque, tussen Arles en de kust, in Mas Tibert en toen ook dat klantje er in zat over Fos sur Mer, Marseille en Gardanne richting Trets gereden waar morgen nog weer wat handel, dat vandaag niet klaar was, voor vervoer gereed is en dat ik dan ga ophalen. Inmiddels een knaagschuur bezocht en deze gebruikt waarvoor zij dient. Vandaag werd hier oeuf mayonaise en daarna een niet te versmaden bavette avec saus Roquefort geserveerd. En daarna natuurlijk een kaasje toe. Welaan. Het wordt tijd om te gaan slapen. Morgen weer jacht op een eerste lenteteken zoals een Fries zoekt naar het eerste kievitsei. Het vriest trouwens al weer. Nog nooit was Zuid Frankrijk zo lang zo koud. Volgens mij dan.
Tot later.

Aldus schreef ome Willem.
---