Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

woensdag 20 januari 2010

Wachten op Danny.

Zo, en nu wachten op Danny die voor het eerst in Italië is, een collega van mij en ik heb hier met hem afgesproken, tussen Borgo en Grigno in de Valsugana, een vallei tussen Trento en Bassano da Gappa, de vallei van de Brenta en over een uur zal hij hier zijn. Vroeger, toen landen nog landen waren en de daarbij behorende grenzen hadden met douane's en zo, kwam je vaak je collega's tegen bij het "vrijmaken", vooral in Italië waar deze handeling minstens een halve dag in beslag nam, maar dat is reeds bijna twintig jaar verleden tijd en dat ik Danny hier nu ga treffen is dan ook hoge uitzondering. Vanmorgen bij het krieken naar een fabriek gereden om te lossen, de fabriek waar ik in het verleden al eens over heb gerapporteerd, met een naargeestige portier, maar nu kwam ik aan deze andere portier hield er totaal andere normen op na, ik kon gewoon om half acht naar binnen en in tegenstelling tot zijn collega had deze absoluut geen Benito-neigingen. Na het lossen achter in de rij begonnen om de stad Milano over de tangenziale van noord naar zuid te doorkruisen wat aanvankelijk uitermate traag ging, maar toch lukte het mij binnen een uur op de weg naar Bologna te komen waar ik in Fidenza Salsemaggiore even de weg af ging om bij een voor mij bekende commestibeleshandel kaas en worst in te kopen tegen voor nederlandse begrippen ongekend lage prijzen. De hele tijd overigens gereden door dichte mist en gelukkig was de weg kaarsrecht. Daarna weer doorgegaan naar, uiteindelijk, Imola waar in om twee uur in de middag aankwam en om drie uur geladen, want daar kwam ik voor, wederom vertrok, recht naar het noorden reed en bij Argenta naar Ferrara afboog, daarna autostrada naar Padova en daarna via Citadella en Bassano naar hier.
Vandaag had ik contact met een chauffeur die in Spanje een bekeuring had opgelopen van 325 euro voor, u gelooft het vast niet, 14 minuten te lang rijden terwijl alles, maar dan ook alles, ruimschoots in orde was. Volgende week spreek ik europarlementariër Peter van Dalen en ga dit soort zaklen dan aan hem voorleggen. De europese politie gaat zich meer en meer als tuchthuisboef te gedragen en daar moet maar eens een eind aan komen.
Danny zal er nu zo wel zijn.

Aldus schreef ome Willem.
---