Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

maandag 11 januari 2010

Maandag, 11-01-2010.

Alweer een nieuwe week, een nieuwe partij en wederom op de derde zet Lg4 wat wil zeggen dat we weer eens naar -uiteindelijk- naar het land van Sambuca en Ramazotti gaan, maar niet voordat we zo ongeveer in elk voorliggend land een afleveradres aandoen en hoewel ik vanmorgen vanwege aan sneeuw en de daarmee gepaard gaande gladheid gerelateerde omstandigheden pas na enen wegreed ben ik toch in staat geweest het eerste adres, een adres in Echternach (Luxemburg), af te leveren. In de Ardennen hing een ondoorzichtige nevel over de weg en werd mijn voorruit geteisterd door hagelsneeuw terwijl nadat ik Echternach achter mij had gelaten ik tussen Trier en Saarbruecken terecht kwam in een ware sneeuwstorm. Soms als ik op deze wijze geconfronteerd wordt met de elementen waan ik mij Michael Strogoff, de koerier van de Czaar, de rus in het wereldberoemde verhaal van de in Nantes geboren en in Amiens overleden Jules Verne temeer daar de wegen met dit weer er verlaten bij liggen. Ook nu, nu ik stilsta tussen de plaatsen Gundershoffen en Hagenau sneeuwt het en mocht u thans menen dat ik in Duitsland ben dan heeft u het mis omdat de hiervoren genoemde dorpjes in Frankrijk liggen, in de Elzas. Morgen hopelijk drie klanten in drie verschillende landen, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland. We zullen eens zien of dat gaat lukken.

Aldus schreef ome Willem

---