Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

woensdag 2 december 2009

Woensdag de tweede december en erg koud.

Hier dan, vandaag. De temperatuur kwam nauwelijks boven nul, bij een adres zat het ijs vanmiddag nog aan de armleuning en daarbij wordt het even boven Hamburg om deze tijd vanaf half vier al duister. Zo ging ik hedenmorgen eerst de stad Hamburg zelf in, voor de file, en aldaar heb ik wat vroege hamburgers met mijn pakjes verblijd om daarna koers te zetten richting Warszawa, richting, want al na een half uurtje draaide ik weer af omdat de meest oostelijke klant ook weer zijn handel had. Daarna via Boitzenburg door, je zou haast zeggen, toendra's, naar Lueneburg en na nog een adresje koers gezet richting Haparanda. Boven Hamburg bij nog vijf adresjes consult afgelegd en toen, dat was bij Kiel, had ik geen pakjes meer dus is dat Haparanda niks meer geworden. Daarvandaan kalmpjes terug naar de plek waar ik gisteren stond en vanmorgen begon, Hamburg dus en de temperatuur daalt, daalt maar. Neemt niet weg dat de omgeving boven Hamburg best wel wat heeft, iets mysterieus deze tijd van het jaar omdat de hele dag de zon maar laag blijft hangen en je je een beetje in een surrealistische wereld waant. Ik dan. Tot slot: de noord-west kust heeft de benaming Noord Friesland en daar kwam ik vandaag achter. Had daar nog niet van gehoord dus heb ik dat voor vandaag maar weer tot mij genomen.

Aldus schreef ome Willem.
---