Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

donderdag 3 december 2009

Sneller dan de plenner....

Dat was me wat, vandaag, maar ik kon er ook niet veel aan doen. Vanmorgen vroeg voor de file de stad Hamburg in gereden, net even voor de oude Elbe-bruggen waar zich nog een stuk oud havengebied bevind en waar nog hele oude bedrijven van vroeger tijden zijn gevestigd. Nadat ik mijn voertuig bij het laadadres had neergezet aldaar in de havenkantine een kop zwarte koffie en een broodje kaas versnaperd terwijl de meesten naast de koffie een braadworst aan het verorberen waren. Ja, zo vestig je jaar op jaar wel een record braadworstverorbering, al kunnen ze er in Polen ook wat van. Maar goed, mijn lading was nog niet klaar maar om zeven uur begon men er mee en elke pallet die klaar was ging mijn voertuig in. Zodoende was ik voor negenen klaar en snelde ik naar de autobaan richting Bremen, maar op de radio had men het al over vele kilometers "Stau" hetgeen wil zeggen dat er veel file staat. Ze zijn daar ook op diverse plaatsen met de weg bezig dus is dat filprobleem daar niet zo ongewoon. Dit alles meelde ik naar de afdeling plenning, ook dat ik maar overgegaan was om de oude weg, de B 75 maar af te rijden waar het trouwens ongekend stil was. En mooi, maar gewone wegen zijn doorgaans altijd erg mooi, de stadjes Dibbersen, Rotenburg en anderen, het moerasgebied waar je door komt en veelal door een bos met absoluut bladerloze bomen, maar dit keer geen lange schaduwen omdat het vandaag bewolkt en af en toe regenachtig was.
Zo kwam ik al snel bij Bremen de grote weg en even daarna ging ik de Autobahn weer af om via Cloppenburg en Lingen naar Nordhorn te rijden. Een kilometer of dertig na Cloppenburg ontving ik een meeltje, het was inmiddels half elf, dat er nog iets op te halen was in Hamburg. De plenner dacht werkelijk nog dat ik in Hamburg was en kon het eerst niet bevatten dat ik reeds geruime tijd op weg was naar het losadres. Ergo: kennelijk rijd ik sneller dan de plenner plent. Welaan. Teruggaan was geen optie meer, dus ben ik, na in Nordhorn nog wat duitse specialiteiten te hebben aangekocht, Nederland weer ingereden. Morgen lossen in Nijmegen, dus indien u mij morgen tussen ongeveer zeven en tien in levende lijfe wilt ontmoeten: op naar Nijmegen.

Aldus schreef ome Willem.
---