Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

dinsdag 15 december 2009

Nog zestien dagen in 2009.

Dat was al weer een tijd geleden dat ik die autobahn tussen Karlsruhe en Stuttgard reed. Een voorheen smalle weg met bochtige hellingen, altijd een avontuur als je er een beetje gewicht in had, maar inmiddels grotendeels vernieuwd en zesbaans. Daar kwam ik vandaag terwijl ik een groot deel van de dag op de grens gebalanceerd had. Vanuit Luxemburg eerst naar mijn eerste adres in Aubange, België en daarna over Frankrijk, Thionville, naar het duitse Voelklingen en daarna over het franse Hagenau naar Baden Baden waarna ik via bovengemelde autobahn naar Stuttgart reed, Ostfildern Kemnat om precies te zijn. Stuttgart en omgeving is wellicht een van de moeilijkste delen van Duitsland wat betreft de ingewikkeldheid van het wegennet. Alles loopt hier lings en rechts door elkaar, je weet nooit precies waar je bent in een zeer heuvelachtig landschap wat het extra moeilijk maakt. Maar goed, terwijl de hele dag sneeuw dreigde en maar hier en daar slechts wat wits neerdwarrelde ben ik na Stuttgart nog even naar Winningen gegaan voor een klantje en vervolgens maar naar Aalen en even daar voorbij ben ik maar eens gestopt en alhier ga ik zo slapen, kacheltje aan en wie doet mij wat. Nog een paar dagen, zestien om precies te zijn, en ook dit jaar is weer om.

Aldus schreef ome Willem.

---