Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

vrijdag 6 november 2009

Vrijdag.

Welaan, vandaag vanaf Nijmegen naar Amsterdam gereisd en na het lossen van mijn Italiaanse vracht bij de firma waar ik in dienst ben weer eens in Aalsmeer geweest voor een terugvrachtje. Aalsmeer, waar ik ooit nog eens op school ben geweest. Vandaag sloeg ik weer eens de kassen gade waar ik allerlei nieuwe toepassingen ontdekte, zoals kunststof zonnewerende en hoogrendement lichtdoorlatende delen die bovendien ook nog isolerend zijn, terwijl op mijn vraag aan een ras-echte aalsmeerder of er nog houten kassen staan als antwoord kreeg dat die zeer zeldzaam zijn geworden. Houten kassen waren een jaar of dertig geleden nog zeer algemeen en ik weet nog dat ik met mijn klasgenoot op een stage de roeden nog heb geteerd. Dat deden we door wijdbeens op de houden roeden te gaan staan en van boven naar beneden met de kwast de teer aan te brengen waarbij je moest oppassen niet mis te stappen omdat je dan niet alleen door het tuinbouwglas viel, maar over het algemeen ook nog eens in de daaronder groeiende rozen terecht kwam en dat was echt geen lolletje. De lading die ik oppikte in Aalsmeer was tuinaarde voor Frankrijk wat maar niet al te veel moet gebeuren zo wij ons land niet kwijt willen raken. Na Aalsmeer in de amsterdamse haven wat goederen bijgeladen, de oplegger op de zaak neergezet, mijn eigen oplegger er achter gekoppeld en geladen voor volgende week en toen afgetaaid naar huis. Volgende week gaan we weer verder.

Ome Willem.
---