Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

dinsdag 24 november 2009

Dienstag, 24-11-2009.

Om zes uur ging de poort al open, wat? Voor zessen reeds en bij bijna voorjaarstemperatuur loste ik de eerste pallet voor vandaag en vertrok, even terug naar Saarlouis en vervolgens langs de Fortfabrieken richting Trier en bij Ninweiler richting Kaiserslautern, maar sloeg af bij Birkenfeld waar ik het tweede adresje achter liet. Toen over Idar-Oberstein naar Bad-Kreuzenach. Idar-Oberstein, daar kwam ik voor het eerst toen ik vijf was, ik kwam er langs met de bromfiets en later nog een paar keer en heb mij er altijd over verwonderd hoe ze daar een kerkje tegen de rotswand aan hebben geplakt en waarom juist op die plek er zo nodig een Godshuis moest komen.
Het dorpje bergt dus een zeer vroege herinnering uit mijn jongelingsjaren. De omgeving is trouwens ook niet te versmaden en een weekeindje hier op toeren komen is geen nare bezigheid. Dan, na Bad-Kreuzenach mijn russische pakjes afgegeven en daarna volgde nog Darmstad, Hanau en tot slot Gross Umstadt even onder Dieburg daarna vanaf een uur of twee recht naar beneden door het Odenwald gereisd, alweer een schitterende omgeving, waarna ik bij de Neckar uitkwam die ik volgde tot Heilbron waarna het even afzien werd vanwege het saaie stuk autobahn wat dan volgt, eerst Stuttgart met zijn Stammheimgevangenis waar Andreas Baader en Ulrike Meinhoff, kopstukken van de Rote Armee Fraction werden bewaard, en dan de lange weg naar beneden, naar Singen, waar ik tot voor 30 kilometer stil kwam te staan, niet vanwege te weinig dieselolie of motorpech, maar vanwege het feit dat de maximale tien rij-uren waren opgesoupeerd. Dus gaan we morgen weer verder met uren souperen.

Aldus schreef ome Willem.
---