Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

dinsdag 20 oktober 2009

Dinsdag, herfst in Amsterdam.

Vandaag kwam ik er weer eens langs, lang Olympiaweg 73 waar Luky woonde en waar ik samen menig europacupwedstrijd heb zitten kijken, en over het Minervaplein, waar mij oom ooit heeft gewoond. Maar ook door de in schitterende herfstkleuren getooide Apollolaan waar nog steeds mijn tandarts zit, de tandarts die ik al vanaf 1972 ken en die daar toen nog voor aan het leren was. Ook kwam ik door de Ferdinand Bollstraat, de straat met de eerste FEBO-snackbar welke naam ook buiten Amsterdam bekend is geworden, dezelfde straat ook waar die oom die op het Minervaplein woonde ook zijn negotie in bedrijfskleding had. Hij had trouwens door de hele stad wel een stuk of tien winkels. Ook reed ik door de Van Ostadestraat, de straat waar nog steeds het Oranjehuis staat en waar tot voor enige jaren ook de schaakvereniging zat die nu op het Roelof Hartplein zit en waar ik vanavond weer een partijtje mee ga spelen. Vandaag ook wandelde ik na lange tijd weer eens door het Sarphatipark en genoot van de nog vele ondanks de herfst groen bomen, van de eentjes en van de rust. Daarna kwam ik nog even langs mijn, "ons", oude huis in de Hunzastraat alwaar ik van 1975 tot 1981 heb gewoond en het huis waar onze eerste zoon werd geboren, die zoon die overmorgen gaat trouwen. Ik keek nog even naar de oude toegang van De Miranda-bad dat er vervallen en verlaten bijstond, reed door de voormalige Stalinlaan welker staat daarvoor Amstellaan heeft geheten en thans Vrijheidslaan wordt genoemd. Daarna heb ik eenvoudige doch voedzame maaltijd tot mij genomen in de wat mij betreft de beste Italiaan van Amsterdam. En nu ben ik op weg naar de sportvereniging waar ik meer dan veertig jaren contributie betaal om een bordje mee te schuiven.

Tot later.

Ome Willem.
---