Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

vrijdag 25 september 2009

Niels

Niels. Niels is een jonge collega, de jonge collega van mij bij de firma die er bij was toen mijn lading woensdag bij Sint Job in het Goor aan het schuiven ging, de collega die zich altijd meld met: pakjesboot nummer 12. Niels is een potentiële. A-chauffeur, nog een jaartje en hij kan die virtuele status aanmatigen terwijl mijn A-status na woensdag wel ter discussie en op zijn minst onder spanning komt te staan want het voorgekomen ongemak had natuurlijk voorkomen moeten worden. Misschien was ik toch met mijn hoofd er niet helemaal bij die dag. De dag daarop, donderdag, gisteren dus, de lading gelost en is Niels nog een heel stuk met mij teruggereden. Laat op de avond mijn voertuig teruggebracht en naar huis gegaan. Vandaag afscheid van mijn overleden broer genomen, een droefgeestige dag dus, maar ook dat hoort er allemaal bij. Iemand speelde tijdens de rouwdienst nog een mooi stuk van Telemann, de componist die als voorloper van Bach wordt beschouwd en volgens mijn broer ook veel beter van dan de nu beroemdere Bach, een stuk ook dat mijn broer vaak zelf speelde, terwijl later nog een fuga ter gehore werd gebracht van Pietro Domenico Paradisi, een muziekstuk dat ook door mijn broer veel werd gespeeld op de piano. Zo heeft ook muziek, de klanktaal, zijn functie in bepaalde omstandigheden en geeft dan zelfs glans aan zulk een droeve gebeurtenis. Ergo: niet alleen bij bepaalde landschappen, bepaalde jaargetijden of weersomstandigheden past bepaalde muziek, ook bij gebeurtenissen in een mensenleven.
Tot later.

Ome Willem.
---