Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

dinsdag 8 september 2009

Dinsdag alweer.

Detmold, Lage, Lemgo, Hameln, Bodenwerder.
(Bodenwerder, de geboortestad van de Baron van Muenchhaussen).
Mensen nog aan toe, in de jaren dat we nog nauwelijks konden bellen en van internet nog niemand had gehoord en vermoed reed ik hier reeds met vracht, bij tij en ontij, zomer en winter, in het rond, heel vaak in het holst van de nacht. Van rijtijden hadden we wel eens gehoord, maar daar bleef het dan bij. Wat is die omgeving waar ik hedenmorgen doorsnorde, toch veranderd, maar anderszins herken ik nog veel van de stadjes waar ik wel twee paar banden heb versleten. Ook daarna, Gosslar en Goettingen zijn voor mij uit een ver verleden bekend, maar dan, net even verder, waar vroeger een gordijn van ijzer was neergelaten, daar kon je niet komen en het zou er ook nooit van komen . Dachten we. Maar reeds 25 jaar kun je hier ook al ongelimiteerd, zonder enige hindernis te ondervinden, doorkachelen terwijl ook hier veel, erg veel, is veranderd. Dat viel mij weer op toen ik rond dertien uur het voormalige land van Walter en Eric, Ulbricht en Honnecker, binnenging zonder de letters DDR te ontwaren, reed een lang stuk "Landstrasse" over Bad Langensalza, Erfurt, Weimar, Apolda en Naumburg om u mee te delen dat je goed moet opletten om nog zaken vanuit die tijd te ontwaren. Morgen gaan we weer verder, zoals altijd. Tot dan.

Ome Willem.
---