Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

vrijdag 24 juli 2009

Vrijdag de 25e juli 2009 (N.C.).

Zo. Bijna thuis en deze week vierendertighonderd en achtennegentig kilometer gegeten. Een opwindende dag vandaag, vanmorgen afgetaaid naar Rouen en nog net voor de middag gelost. Het mooie was voor de terugweg waar ik van Rouen naar Abbeville naast de autoroute ben gaan rijden, een autoroute die vrij van tol is overigens, hetgeen inhoud dat de oude N-weg er vrijwel verlaten bij ligt en je jezelf in de jaren begin zeventig waant en je alleen aan de automodellen kunt zien dat het anders is. Om drukte te vermeiden reed ik na Hesdin naar Hazebrouck om in Steenvoorde de grens naar Patatland over te gaan, maar daar de route na Steenvoorde barree was besloot ik over Vlaams Henengouwen te gaan. Een zeer bijzonder stukje in Belgie waar de plaats Komen op zijn vlaams of Cominus op zijn waals ligt terwijl aan gene zijde van de grens nog een franse Comines ligt. Tussen Ploegsteert en Warneton liggen diverse tweenamige plaatsen, de bevolking spreekt frans en het is een Henengouwse enclave in Vlaanderen. Daarna via Roeselaere, Tielt, Aalter en Eeklo wederom teruggekeerd op vaderlandse bodem.
We gaan het weekeinde in en u leest maandag weer van mij

Vooralsnog groet ik u thans. En drinkt u vooral niet te veel.

Ome Willem.
---