Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

dinsdag 28 juli 2009

Nog vier dagen

Ja, en misschien nog maar drie en dan breekt voor mij de vakantie aan, wat wel vreemd is voor iemand met zo'n beroep als ik daar ik de laatste weken steeds weer het jaarlijkse lemmingenritueel van de Europese Burgerbevolking aanschouw die met een sleurhut aan de welstandsknobbel, camper, speedboottrailer (die lui hebben vast veel last van de franse drugsopspoorders), cabrio of met een stel jengelend nageslacht op de achterbank er op uit gaat met dat verschil dat lemmingen na met zijn allen er op uigegaan zijnd niet meer terugkeren en de europese burger bijna altijd wel, bijna, want sommigen blijven soms vanwege de opgedane vakantieliefde achter of vinden jammerlijk de dood bij een tragisch verkeersongeval. Met en tussen deze zich als lemmingen gedragende lui doen wij ons werk, maar ook als zij er niet zijn en daarom is het voor ons, mij, nauwelijks meer voor te stellen wat het is om slechts een hooguit twee keer per jaar in "verre" oorden te vertoeven en dat blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat ik de laatste maanden al een keer of tien hier rond Baden Baden heb rondgereden en het hier voor mij net zo gewoon is als rondtoeren in de provincie Utrecht. Zo ging ik hedenmorgen van Kirchberg naar Forbach dat, hoewel duitsklinkend, frans is en daarna ging ik over Hagenau en daarna over de rein naar, jawel, Baden Baden. Daarna nog wat adressen aangedaan waarna ik weer de rijn passeerde en op weg ging richting Basel, richting, want even daarvoor ging ik er af om in een klein frans dorpje de nacht door te brengen om morgen aldaar wat artikelen te lossen. Daarna vertrek ik naar het land van Heidi en hoge bergen, het centrale Europa dat niet "Europees" is.
Tot dan.

Ome willem.
---