Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

maandag 3 augustus 2020

De herdefinitie

De zomer glijdt door de vingers en de tijd die zich daarin bevindt is verwarrender dan ooit.  
Niet veel meer blijkt te kloppen; overheden spelen met onaangename maatregelen die zij aan een ieder opleggen of dreigen op te leggen terwijl er binnen enkele maanden een drama op komst is.

Hoe staan wij er als mens voor?  

Wordt ik nu opeens al een gevaar bestempeld?  Ik? 

Niet alleen ik, maar op jij! U! Plotseling wordt iedereen bestempeld als een gevaar voor elkaar, omdat er een virus in ons midden is.

Het is niet zo dat nu heel Melbourne (Australië, 5 miljoen inwoners!!) opgesloten wordt omdat er aanwijzingen zijn dat se allemaal een besmettelijke ziekte onder de leden hebt, maar de miljoenenstad  moet in quarantaine omdat er ergens een virus rondwaart.

Dat zijn twee heel andere gevallen. In de wet staan regelingen voor het eerste geval, niet voor het tweede.

Wat zijn de implicaties hiervan?

Er zullen altijd virussen zijn. Een samenleving zonder virussen bestaat niet.Van nu af aan zullen we dus in de ogen van de staat altijd een gevaar zijn voor onze medemensen. 

Per definitie.

We zijn door onze autoriteiten opnieuw gedefinieerd.

Niet langer zijn wij soevereine individuen die zelf keuzes maken over de risico’s die wij wensen te lopen. We zijn nu potentiële virusdragers die de overheid onder controle wenst te hebben.

We zijn geen rechtspersonen meer maar  wandelende besmettingshaarden, ook al zijn we niet ziek.

Geen homo sapiens, maar homo virus.

We zijn geen vrije burgers meer, burgers die door de overheid tegen gevaar en geweld moet worden beschermd.

Welnee!  We zijn het gevaar!!

Tijdens mijn surfende zoektochten kwam ik Karel Beckman tegen die nauwgezet uiteenzet hetgeen ik hier voren beknopt aangeef.

Ondertussen kijk ik wat beelden terug uit mijn jonge jaren.  Naar The Beatles en en passant ook even naar de Rolling Stones en terwijl ik wat verdwaasd naar buiten blik en de dreigende onweerswolken over zie drijven tracht ik de toenmalige sfeer, de toenmalige werkelijkheid bij mij binnen te roepen.

Er is een tijd geweest die nooit meer terug komt. 

Als mens, als gewone mens zijn we door een wereldwijde en wereldvreemde macht geherdefinieerd tot inwoners van een globale psychiatrische inrichting, opgesloten in een inrichting die zich de moderne wereld noemt en waar we alleen onder strikte voorwaarden mee mogen doen aan de dagbesteding.

Het I 'm free van weleer lijkt voorbij.  Definitief. Gij en ik, besmettingshaarden, wij zijn verlaagd door middel van een herdefinitie. 

Aldus schreef ome Willem