Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

zondag 5 augustus 2018

De schaaksauna

Afgelopen twee weken werd te Dieren het open kampioenschap schaken gespeeld.  Echter dit keer onder extreem warme temperaturen, regelmatig de dertig graden nabij.

En dan met enkele honderden in één zaal! 

Bijna iedereen zat aan een plastic waterflesje te lurken en ik vermoed dat na afloop het plastic-afval enkele vuilniszakken vol zal zijn geweest.

Mijn prestaties vielen wat tegen, al had ik na afloop toch 1/2 punt meer dan vorig jaar.

Voor het overige: een impressie.



De sauna, voor gebruik.....

mijn clubgenoot, hier op weg naar een overwinning?

Zelfs Friezen mogen in dieren meedoen!!


Manuel voor de strijd, links Eric van de Doel

een oude bekende van vorig jaar...






wederom Eelke Wiersma tegen nu Daniël Hausrath

Manuel ruikt kansen???








...moeilijke bal...?


...de jongste deelneemster analyseert met een andere jonge deelnemer 

...en intussen is het buiten warm..  en dor...

De ster in actie....



Russisch onderonsje...



Twee schakers in dezelfde schaakdenkhouding terwijl Dimitri even komt kijken

Manuel lijkt te gaan winnen.....








...gewonnen voor De Ster....

...na afloop....

Dimitri heeft speciaals iets roods aangetrokken voor op het eerste bord, omdat het zo mooi staat bij de achterliggende roldeur....

Zusje komt even bij grote broer kijken.  Je ziet haar denken "Hupsakéé, hupsakée!" 






Eric heeft bedoekkers

Achterin: de jongste -en wellicht de lichtste- deelneemster tegen wellicht de zwaarste; in ieder geval één van de zwaarste....

Twee clubgenoten strijden


Manuel heeft wet weer zwaar...   Denk ik...




...na afloop....

terwijl Eric gewoon van een rond bord eet...

...blijft Manuel principieel eten van een vierkant bord..  Dat geeft nog enige verbinding met de edele denksport...




de laatsten aan deze tafel...


..partij analyseren met Karin,  de grote zus van  Roeland Pruijssers.. Een partij die ik jammerlijk had vergooid waar Karin natuurlijk van profiteerde.

Feest ná de laatste ronde


..en er wordt nog even doorgeschoven...

...en ontbreekt het bier niet.....