Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

zondag 27 augustus 2017

De wolkenstilte

Alsof de spanning even minder wordt; het lijkt er op, maar schijn bedriegt niet zelden indien de schijn geen bedrog is; het mooie weer doet soms een tegendeel vermoeden.

Complexe situaties, zowel op 't bord als op de weg en ik weet me nog enige laatste kilometers; afgelopen week Eppstein, een klein stadje in de Taunus dat me aan een reeds lang vergankelijk Liverpools "bandje" doet denken; er lijkt een merkwaardig verband, want ik bracht er weliswaar geen muziek, maar wel nootjes.

Zomerse sferen, straks overgaand in een na-zomer; het jaar met voor de zesde keer de drie zevens taant ten einde: Reutlingen, slapen naast een open zwembad en in de vroege morgen Bretten; hondenvoer en bij de fabriek een alleraardigst parmantig hondenbeeldje; de rest van de week was rondom huis: Almere, Eerbeek en donderdag nog even Os en het Belgische Machelen; dat was het wel weer.

In de achtertuin passieflora, druiven en een paarse clematis; enkele wolken naderen vanuit de verte en drijven stil en onverstoorbaar voorbij.


Aldus schreef ome Willem