Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

dinsdag 5 april 2016

Driewerf NEEN!

Van Stichting
Chauffeurstoekomst en ome Willem.

Op 6 april, morgen dus, wordt in Nederland een referendum gehouden over het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne.

Stichting Chauffeurstoekomst steunt thans twee NEE-campagnes, namelijk die van GeenPeil en van de SP.

Nu dragen beide partijen legio voorbeelden aan waarom je NEE zou moeten stemmen, ingegeven door de soms totaal verschillende politieke achtergrond van beide partijen.

Echter maakt Stichting Chauffeurstoekomst een overweging met betrekking tot de transportsector.

Daarvoor eerst een korte terugblik:

na het aanvankelijke "hoeraverhaal" over welke enorme voordelen er zouden zijn voor de Nederlandse Transportsector in een Europa met open grenzen werd dat ingehaald door de keiharde werkelijkheid.

Nederlandse bedrijven kregen te maken met moordende concurrentie van spotgoedkope transporteurs uit het voormalige Oostblok die ook nog eens zwaar werden gesubsidieerd vanuit Brusselse subsidiepotten.

Goed voorbeeld hiervan is Polen; ontving het land in de toetredingprocedure vanaf 1998 al 2,5 miljard per jaar subsidie; na de toetreding in 2004 ontving de Poolse transportsector nog eens honderden miljoenen vanuit Brussel met als gevolg dat het land reeds in 2014 marktleider in het Europese wegvervoer werd en die positie van Nederland overnam.

De gevolgen voor de Nederlandse transportsector waren desastreus; veel bedrijven stopten, gingen failliet of werden overgenomen en duizenden chauffeurs raakten zonder werk mede door de vloedgolf aan spotgoedkope chauffeurs uit de voormalige "Oostblok"-landen.

Nederlandse chauffeurs die nog wel werk hadden hebben gezien dat sinds de Poolse toetreding hun arbeidsvoorwaarden in sneltreinvaart achteruit zijn gegaan.

Politici zeggen in verband met het referendum en Oekraïne dat het "slechts" om een samenwerkingsverdrag gaat en dat er nog lang geen sprake is van toetreding van de Oekraïne tot de Europese unie, maar wij zien dat associatieverdrag reeds als een eerste en onomkeerbare naar open grenzen met de Oekraïne.

En het laatste waar de Nederlandse chauffeur op zit te wachten is een nieuwe lading spotgoedkope transporteurs en chauffeurs uit een door en door corrupt land na alle "Oostblokellende" waar we -en de chauffeurs in kwestie- tot op de dag van vandaag mee te maken hebben.

Wederom zullen de chauffeurs, nu Oekraïense, worden uitgebuit en belanden in een circuit van de moderne slavernij.

Het referendum is een democratisch recht, naast verkiezingen, het ultieme middel om als gewone burger invloed uit te oefenen op politieke besluiten, wellicht HET middel om dit onzalige verdrag van tafel te krijgen en tevens het signaal naar de Europese elite dat we schoon genoeg hebben van hun transportliberalisatie dat moreel fatsoenlijk vervoer ondermijnd.

DUS

1: GA VOORAL STEMMEN OP 6 APRIL.....

2: TEGEN HET ASSOCIATIE-VERDRAG TUSSEN DE EU EN OEKRAÏNE


3: EEN BETERE TOEKOMST VOOR CHAUFFEURS.

Stichting Chauffeurstoekomst,

én ome Willem natuurlijk.
.