Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

maandag 2 mei 2011

Pech.

In de bermen staat alweer het fluitekruid hoog opgeschoten langs de weg zodat het zicht op de pluizebolletjes van de paardebloemen weggenomen wordt.

Nadat ik zaterdag, koninginnedag, na een daarvoor totaal slapeloze nacht, rond de middag thuis kwam, ben ik maandag, vandaag dus, weer vroeg op pad gegaan, op naar Amsterdam waar gelost en geladen werd en vanwege wat opspelende mankementen even langs de DAF-garage gereden waar ik echter te horen kreeg, dat, wilde men komen kijken wat er aan de hand was, er maar even een "afspraak" moest worden gemaakt.

Goede raad was nu wel erg duur, want de stuurinrichting had kuren wat zich vertaalde in het feit dat bij het nemen van bochten het stuur niet vanzelf weer recht trok en dat de stuurbekrachting soms wel en soms niet werkte. Bovendien leek het of er op de voorwielen erg veel speling aanwezig was.

Daarnaast kwam er regelmatig motorstoring in het display te staan waarbij het gaspendaal dienst weigerde. Erg vervelend als je net op een druk kruispunt staat....

Al met al wat nare gebreken die niet door DAF-Amsterdam konden worden verholpen, dus toog ik naar Moerdijk om wat handel op te halen waarna ik richting Frankrijk vertrok.

Nog voor Breda bleek tot Antwerpen een mega-file te staan zodat ik via Hoogstraten, Oostmalle en Zoersel de file ontwijkend naar Antwerpen snorde.

Onderweg kreek ik steeds meer motorstoring en ook was het soms gewoon link de bochten te nemen, soms had het voertuig onderstuur, dan weer overstuur, al dan niet met bekrachting

Nadat ik mijn eerste klant in Lesquin afleverde, eerst maar even naar de DAF-garage in Seclin gegaan waar men al snel zag wat er aan de hand was en tot verhelpen probeerde over te gaan.

Echter het stuurbekrachtingsprobleem kwam voort vanuit een defect onderdeel dat bestelt moet worden en pas morgen in huis is zodat vandaag hier, even onder Lille, vandaag mijn reis op hield.

Echter bleek het verhelpen van de motorstopring niet juist te zijn gebeurd omdat ik, na vermeende reparatie, de storing nog steeds blijk te hebben.

Morgen gaan we verder repareren. We zullen zien hoe het afloopt. Voor nu vallen mijn ogen dicht.

Aldus schreef ome Willem.

---