Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

donderdag 5 mei 2011

111

Gisteren, na het lossen, terug gegaan via Paris- West, waarbij je dan over Saint Germain en Louveciennes komt en even ten noorden van Parijs, net buiten Creil, een volle bak teruggeladen voor Nederland.

Aangezien ik vanaf de westkant kwam, voor de verandering de oude weg Parijs-Lille opgereden waar nog weinig veranderd is. Overigens is die weg al zolang oude weg dat ik zelf deze weg niet als hoofdweg ken. Immers de autoroute Arras-Parijs is er al vanaf begin jaren zestig en toen kwam ik hier nog niet regelmatig.

Ooit liep de weg vanuit Nederland naar Parijs officieel via Brussel en Laon. De weg waar ik gister reed was de weg naar Lille en als zodanig meer een route die de Vlamingen reden en waaruit de wiellerronde Parijs-Roubaix uit voort is gekomen.

Aan de route zelf liggen nog aardig wat leuke knaagschuren, zoals in Blincourt, Estrées-Saint-Denis en Cuvilly terwijl, als je de route rijdt, echt nog door een stuk ouderwets Frankrijk komt.

Even voor Péronne maar weer de autoroute op en zo door naar Nederland.

Vandaag bracht in mijn DAFje naar de werkplaats waar hij, na alle storingen de laatste maanden, grondig wordt nagekeken. Het heeft er veel van weg dat men de laatste tijd het onderhoud te gemakkelijk heeft opgenomen en zelfs mijn werkgever bleek er niet erg over te spreken.

Dus vandaag met een "binnenland"-voertuig wat in de omtrek rondgesnord, ja, zelfs Amsterdam niet uit geweest. Morgen eerst naar Enschede en daarna zien we wel weer.

Één en ander gaf mij wat nadenktijd en door al dat gemijmer zag ik plots, dat, indien men, alleen dÍt jaar, de laatste twee cijfers van het geboortejaar neemt en dat optelt bij de leeftijd die men dit jaar wordt, dit bij iedereen 111 is, behoudens als men na 1999 werd geboren, want dan is het 11.

U kunt hier natuurlijk niets mee en het is totaal overbodige informatie, maar het is wel grappig.

Aldus schreef ome Willem.
---