Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

donderdag 24 februari 2011

Mañana.

Mañana!

De loods was ongeveer tweehonderd meter lang, 32 doks, plek voor, naar ruwe schatting, 12.000 vrachtwagenladingen.

We verlieten nog voor vieren de parkeerplaats van de routier, net even onder Arpajon en stiefelden rond vijf uur door een rustig Parijs.

Fedor was te slaperig om met zijn onderzoekende blik rond te gaan, want gedurig knikkebolde hij met de bochten heen en weer, maar daar kwam na Soissons, waar we aan het begin van de stad een stop maakten voor sanitair en koffie bij een kroeg waar ze ook nog bovengemiddelde kwaliteitscroissants serveerden, verandering in.

De versnaperingen en het ontwakende daglicht deden hem goed en zo kom hij zich verder concentreren. Via Laon kwamen we in Vervins alwaar we via Mommenies in Chimay, bekend van het bier, aankwamen.

Jolande Sap van Groen Links, schaker Paul van der Sterren en Geertje W komen er vandaan, uit Venlo, en dáár staat die loods!

Mañana!

Via Couvin reden we naar Phillipeville, vandaar bij Dinant met een torenhoge brug over de Maas en daarna via Cinay, Havelange en Nandrin naar Liege, een route met gegarandeerd avond- noch ochtendfile.

Laat Paul nu maar schaken, dat is belangrijk genoeg, maar laten Jolande en Geert hier eens ingrijpen! Dat is nuttiger dan zeuren over die schattige charmante hoofddoekjes die mij doen denken aan de zestiger jaren van de vorige eeuw toen ook mijn moeder, evenals zoveel andere vrouwen van toen, over het haar het zogeheten floddertje droegen.

Na Luik natuurlijk weer het gezellige Nederland binnengereden en nog voor twee uur stond ik met de handel voor de deuren van de klant, de lange, lange loods, maar daar bleek geen plaats te zijn voor mijn lading.

Mañana!

Ja, morgen wel! Hoe verzinnen ze het! De lading zou een dag te vroeg zijn en voor morgen zijn bestemd en toen ik de toedracht waarom we niet konden lossen tegen Fedor had verteld, kregen we allebei de slappe lach.

Waren we in Nederland of in Absurdistan aangeland?

Van arren moede heb ik Fedor maar naar de trein gebracht, want dit euvel valt natuurlijk niet te onderzoeken. Terwijl het "transport" altijd zo flexibel mogelijk moet zijn, blijken vele grote distri-centra, in tegenstelling tot de transport. De starheid hoog in het vaandel te dragen, zulks tot een groot ongenoegen van, met name, de chauffeur.

Om acht uur gaan we lossen, dan kunnen die 20 palletjes er uit en lijkt er ineens ruimte te zijn.

Vier uur op, twee uur voor de deur.

Wilders! Jolande! Doe ook wat nuttigs en grijp hier eens in!

Mañana

Dokter, ik voel me niet goed!

Aldus schreef ome Willem.
---