Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

dinsdag 22 februari 2011

Fedor.

Neemt u mij niet kwalijk. Ja ja, ik weet het, op reis gegaan en gisteren niets geschreven, maar dat had zo zijn oorzaak.

Gisteren heb ik een ontdekking gedaan en dat kwam door Fedor. Fedor is deze week met mij mee en is volkennoom. Of volkenloog, ik weet het eigenlijk niet precies. En sinds gisteren ben ik er achter gekomen dat ik er bij hoor.

Gisteren, de dag dat ik na lange tijd weer eens door Stompetoren kwam omdat ik met een binnenlands autootje een binnenlands ritje deed. Amsterdam, Hoorn, Alkmaar en terug naar Amsterdam. Mijn eigen DAFje was even een dagje in onderhoud. Zodoende.

Vrachtrijders zijn een eigen groep in de samenleving, een eigen volk, een zelfstandig, wellicht autonoom ras, tenminste, dat wordt mij vertelt door Fedor en die kan het, als volkennoom, dit weten. Dat onderzoekt hij nu en heeft mij deze week tot voorwerp van zijn onderzoek uitgekozen.

Dus, deze week heb ik mij onderworpen aan dit onderzoek waar te zijner tijd wel een boek over zal verschijnen met de resultaten van dat onderzoek, het onderzoek naar de zelfstandige antropologische groep dat schuil gaat onder de naam vrachtrijder.

Vandaag ging hij mee: Apeldoorn, Liege, Namur, Avesnes sur Hulpe, Laon en tot slot ging hij met mij. Mee de routier binnen om te aanschouwen hoe ik, als vrachtrijder, de maaltijd nuttigde.

En nu gaan we slapen en ook dat gaat hij nu onderzoeken hoe dat is, slapen in het Dafje.

Als hij aan slapen toekomt, want hij weet natuurlijk nog niet dat ik snurk als een bejaarde grizzly.

Aldus schreef ome Willem.
---