Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

maandag 25 oktober 2010

Saai.

Na twee weken wat anders te hebben gedaan, zijn we vandaag weer begonnen. En omdat het eerste gedeelte van de reis nagenoeg een kopie is van de laatste trip is er weinig boeiends over te vertellen. Wat saai dus, al was goed te zien dat de herfst zijn sporen na laat hetgeen nog enige sju aan deze dag gaf. Ook over muziek heb ik niets te vertellen, want de radio heeft de ganse dag gezwegen en de plaatsen waar ik doorkwam zijn al vaker langs gekomen.

Vóór de file uit reed ik Dortmund om zes uur voorbij en na Kassel week ik, vanwege het feit dat ik een deellading ADR (gevaarlijke stoffen) en daarom een tunneltje op de A-38 niet door mag, via Witzenhausen en Arenshausen over de B-80, maar daarna vervolgde ik de weg naar Halle an der Saale waar ik een eerste klant van pakjes voorzag.
En vanaf daar werd de reis anders

Eerst dwars door de stad, altijd aardig, dat Halle.

Tja, en daarna, wegens gebrek aan goede alternatieven maar doorgereden over de snelweg richting Berlijn, voor mij bijna twintig jaar geleden dat ik dit reed. Het was toen net na de val van het gordijn en de weg was toen erbarmelijk slecht.

En zo verder, langs de zuidkant van de metropool, richting Frankfurt an der Oder en na enige tijd staat er al Warszawa op de borden

Het hele gebied, van Halle naar Berlijn, en vandaar naar het oosten, is vrijwel vlak en weldadig bebost.
Als het ook maar eventjes wat glooit en je een fractie hoger komt, kun je mijlenver over de bossen kijken hetgeen het landschap iets indrukwekkends geeft, zeker met de huidige herfstkleuren.

Tot slot het voertuig stilgezet op de Beezkower platte, vlak bij Beezkow, dus het laatste deel toch nog even door de uitgestrekte eeuwigzingende bossen.

Er zijn hier trouwend heel wat plaatsen die op ow eindigen, maar wat daarvan de rede is, weet ik niet.

Welaan, zoals u leest, een tamelijk inspitarieloze dag waar ik eigenlijk veel te veel grote weg reed. En als ik het goed heb, kan ik vanhier niet eens meer een meeltje zenden omdat ik me wat in rimboe-omstandigheden bevind, zo ver naar het oosten, zodat het bericht dat ik nu zend vermoedelijk pas morgen op uw scherm verschijnt, maar dat kan ik mis hebben.

Aldus schreef ome Willem.
---