Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

woensdag 7 juli 2010

Bakker Leurgans

Al enkele dagen is de vakantie aan de gang en denk nu maar niet dat ik die nutteloos doorbracht! Eerst Zaterdag, toen ging het al meteen mis. Maar dat had ik zondagavond pas in de gaten, want ik had een afspraak bij de dokter gemaakt op zaterdag maar op maandag op de kalender gezet! Overigens leg ik in het algemeen alleen doktersbezoeken af voor een rijbewijskeuring en ook nu was dit weer het geval, eens in de tien jaar dus en dit was dan ook de derde of vierde keer dat ik zo iemand bezoek. Nee, doktoren zullen het niet van mij moeten hebben. Maar goed, maandagmorgen vroeg gebeld en de zaak uitgelegd wat resulteerde dat ik in de avonduren terecht kon en nadat ik door de medicus was onderzocht bleek dat mijn bloeddruk 120 - 60, mijn beide ogen 1.00 en mijn suikergehalte zelfs nul te zijn en toch keurde die mij goed. Overdag met twee kleindochters naar een dierempark geweest en daar van nijlpaard tot ara, en van Flamingo tot pandebeer gewandeld en na afloop een pannenkoekje en toen was ook dat weer voorbij. Dinsdag heb ik mij langdurig laten martelem door een tandheelkundige waar de voorbereiding werden getroffen voor twee kronen. (waar een vakantie niet goed voor is) maar vanmorgen vertrokken naar, zo meende ik Katzandbak, maar het bleek Cadzand-bad te zijn waar ik vanmiddag als een, om in dierenparktermen te blijven, walrus in het zand aan de kust te luieren terwijl mijn ega naast bij mee-luierde en zo af en toe een bladzijdetje uit haar meegebrachte boek tot zich nam. Na afloop nog even door het dorp geslenterd en terwijl een grote meute, vooral duitsers, in warme zweetbedompte ruimten naar een partijtje balletjetrap zaten te kijken. En toen zagen we het, bakkerij Leurgans, hoe kom je er op, Leurgans. Ik ken toch veel rare namen, maar Leurgans? Na enige tijd ongelovig naar de naam te hebben gestaard zijn we verder geslenterd, het strand op. Wellicht zien we nog een walrus uit de zee opkomen die de kant raakt. Een zogenaamde kant en walrus.

Aldus schreef ome Willem.