Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

vrijdag 18 juni 2010

Sjarl.

Vandaag was hij voor het laatst en vanaf morgen zit hij in de "vut" na een jaar of vijf bij ons te hebben gewerkt terwijl ik vanmorgen vroeg eerst naar Amsterdam ging om wat goederen uit te wisselen en verder een betrekkelijk simpele maar vreemde route had: naar de hoogovens te IJmuiden, weesp en Druten. Vandaar bij Megen (vermoedelijk ouder dan Nij-megen) met de pont de Maas over waar vandaag daar heel veel jonge eendjes, gansjes en zwaantjes rondzwommen vergezeld van pa,s en moe,s, en daarna door naar Weert. Toen ik daar mijn goederen met behulp van een verkoopster op middelbare leeftijd afgeleverd had, naar Amsterdam weergekeerd om mijn DAFje aldaar achter te laten omdat ik volgende week vrijaf ben wat overigens niet betekend dat u niets meer van en over mij leest. Maar ik racede natuurlijk ook naar Amsterdam om onder genot van een versnapering afscheid te nemen van Sjarl, een sportief uitziende lange kerel die nog als een jonge hond van de oplegger af en op sprong als ware hij achttien en die ook altijd het materiaal wat hij onder handen had netjes hield, iets, waar velen een voorbeeld aan kunnen nemen. Maar vanaf volgende week zullen we Sjarl alleen nog maar zien als hij langskomt voor een praatje en dat zal, net zoals met hem werken, vast een waar genoegen zijn.

Aldus schreef ome Willem ---