Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

woensdag 9 juni 2010

De eendjes.

Dat was wel aardig, al die eendjes op het einde van deze dag, de dag die voor mij om ongeveer zes uur begon en vervolgens werden de plaatsen Epinal, Remiremont en luxeuil les Bains, een oud kuuroord, aangedaan en vandaar uit naar vesoul en net als vorige week naar Besancon, en, zoals een week terug, door een zeer kleine wijnstreek, met als centrum Arbois, dat bekend staat om zijn lang houdbare witte wijn die dan helemaal geel wordt. Ooit vertelde men mij dat in de grond van Arbois dezelfde micro-organismen zitten als in de buurt van het spaanse Sevilla, waar de sherry vandaan komt en deze organismen zouden vandaar uit meegebracht zijn in de paardenhoeven van de spaanse ruiterij en zo hier in Arbois in de grond zijn gekomen en daardoor kan hier nu, naast rode, ook witte wijn gemaakt worden die tientallen jaren goed en lekker blijft.
Na Arbois verder, lons, en toen weer Bourg en Bresse en omdat ik op de radio hoorde dat er op de snelweg een ongeval had plaatsgevonden (en daar hoort dan altijd een file bij) verkoos ik de mooie en doodstille weg te pakken die over Chalamont tot even voor Lyon, Perouges, loopt en vandaar die race-baan weer op, lyon, valance en daarna bij Montelimar er weer af en lekker rustig verder gegaan, tot even voor Orange. En toen keek ik even mijn ogen uit want daar stond een autotransporter vol met maar liefst negen eendjes in alle variateiten er op, rode, witbonte, gele, een heel scala en erg leuk om te zien. Jaja, en u maar denken dat dit werk, als je een paar keer dezelfde route rijdt, op zeker moment eentonig en saai wordt? Niet dus, want getuige de eendjes was ook dit weer anders. Oh, ja, en nu we het toch weer over weer hebben: ik vernam net dat het CDA in zwaar weer verkeert en ook hier verwacht ik wel het één en ander. Een zwaar wolkendek dat donkerder en donkerder wordt komt vanuit de kust deze richting op, wellicht dat het verderop in de Provence reeds regent. In de verte neem ik reeds lichtflitsen waar en ik vermoed dat de hier nevengelegen Mont Ventoux haar deel wel zal krijgen en nadat het heel flink waaide daarnet is nu de wind gaan liggen als ware wij hier nu in het midden van een cycloon. De vraag is ook niet of het gaat regenen, maar wanneer.

Aldus schreef ome Willem.
---