Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

woensdag 26 mei 2010

Rectificatie.


Soms sluipen er ongewild fouten in de door mij neergeschreven dagelijkse beslommeringen. De eerste is van april jl., namelijk dat ik de boog van Trajanus situeerde in Taranto, maar dat moet Benevento zijn. De tweede "misser" was, dat ik schreef dat zo ongeveer de enige waar een tijdlang een stad naar werd vernoemd Karl Marx zou zijn. Een lezer wees mij op Leningrad, Stalingrad, Ho Chi Minhstad en ikzelf vulde dit nog aan met Jecatherinaburg, later Molotov, toen Perm en nu weer Jecatherinaburg. En natuurlijk de drie Alexandrie's! En wat dacht u trouwens van Willemstad! Twee lezers waren alert inzake de Dreyfus-affaire.
Hoewel anti-semitisme welzeker een rol speelde, was het een zaak die rond 1880 speelde. Dreyfus werd toen niet geliquideerd, maar tot levenang veroordeeld. Mede door de ijver van Emil Zola kwam hij na 12 jaar vrij en werd uiteindelijk gerehabiliteerd.

Tot zover de rectificatie's.

Ome Willem.
---