Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

maandag 3 mei 2010

De overwinnaars van de Ardennen

Nadat ik thuis kwam afgelopen donderdag, werd het vrijdag, koninginnedag, en toen ben ik even de stad, Amsterdam in geweest om te zien welke overbodige rommel er nu weer op de klederen te koop werd aangeboden. Na een regenachtige morgen werd het in de middag een stuk droger en later werd de dag afgesloten met een etentje bij mij in het dorp.  Des andere daags, zaterdag, stond ik zeer vroeg op voor de zaterdag, wel vijf uur, en haalde in totaliteit drie jongens op die het leuk vinden heel hard te rijden met een rijwiel, type racefiets.  Met fiets en al togen wij dan naar Noorbeek, waar ik als begeleider en bezemwagen de drie "renners" losliet. vanuit Noorbeek reden we naar België, Aubel en van daaruit via Herve naar Awayle waar de Redoute, bekend klimmetje in de klassieker Luik-Bastenaken-Luik, van gemiddeld 10 procent, werd genomen. Twee rennners deden dat zelfs twee keer!! En toen via Trois Ponts en nog een paar colletjes naar Weiswampag te Luxemburg en in de avond weer lekker naar huis.

Hieronder de drie helden die toch maar even een afstand van 135 kilomer reden.

Bbb1

Renner Jaxefr begint aan de klim.

Bbbb2   

De drie ardennenrenners, Hugo, Rob en Jaxefr, op weg in de wielerklassiekker Nederland-Luxemburg.

Bbb3

Hugo is blij dat hij boven is.

Bbbb4

Rob kijkt op zijn meter hoeveel hij heeft geklommen.