Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

donderdag 25 februari 2010

De terugreis.

In duisternis verliet ik Usti en reed omhoog het gebergte in richting Dresden (ooit het Parijs van het oosten genoemd maar na een bombardement van engelse oorlogsvliegtuigen tijdens de tweede wereldoorlog was daar weinig meer van over) terwijl de mist naarmate ik hoger kwam steeds dichter werd. Mist, altijd een vervelende omstandigheid om te rijden. Gelukkig kriekte het reeds om zes uur al en toen ik even voor zevenen op de laadplek aankwam was de dag volop aanwezig. Daarna richting Leipzig gegaan en ten zuiden door een voormalig berglandschap gereden. Voormalig, want ze hebben daar met mega graafmachines, vooral in de DDR-tijd, hele bergen afgegraven omdat deze uit bruinkool bestonden en door zo ongeveer alle inwoners in de winter werden opgestookt. Op plekken waar bergen stonden zijn zelfs thans meren te vinden.
Zo kachelde ik door, Goettingen richting Dortmund en intussen ging de telefoon en kreeg nog een opdracht wat te laden in de buurt van Krefeld en nadat ik ook die klant in de kar had nog even over de streep gereden en binnen de rijtijd in Nederland teruggekeerd. Morgen nog wat rommelen en dan is het weer een paar dagen recuperen.

Aldus schreef ome Willem.
---