Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

vrijdag 5 februari 2010

Bij de dokter.

Vandaag naar de dokter geweest. Nee, niet naar mijn huisarts want ik weet niet eens wie dat is omdat ik nimmer slachtoffer van hem was, nee, de dokter waar ik vandaag was is van geheel andere signatuur. Gisteren nog ben ik met mijn Miep die onder de naam Ineke door het leven gaat in het geriefelijke Nijkerk geweest om daar wat zaken te regelen en boodschappen te doen terwijl we in de namiddag iemand opzochten in de gemeeente Bilthoven, maar vandaag dus met twee van onze huisdieren naar een herstellingsoord te Beesd gereden want één van onze lieve eendjes wilde al een tijdje slecht lopen terwijl de ander nogal met de voorkant trilde alsof hij aan Delirium Tremens leed en zo kwamen wij aan bij de vermaarde dokter Boudewijn en zoals de meeste lezers wel zullen weten ben ik sowieso al gek op alles wat met wijn heeft te maken, of het nu rode wijn, witte wijn, wijndruiven, wijngums, landwijn of Boudewijn is, maakt niet uit. Welaan, eerst werd de mooie gele lasteend, in het Latijn Anas querquedula geheten, door dokter Boudewijn onder handen genomen en een verblijf van twee uur in het eendenherstellingsoord Chateau Deux Cheveaux had tot gevolg dat het karretje er weer flink zin in had en met twee wielen door de bocht reed ze met haar en mijn baasje de oprit af en spoedde zich naar de thuisbasis waarna dokter Boudewijn een kijkoperatie ondernam bij het jeugdige rode eendje, in het latijn de Anas strepera geheten en aan die naam is gekomen omdat ze niet zozeer kwaakt, maar kraakt.
Gelukkig bleek na de kijkoperatie dat ons kraakeendje niets onder de leden had en nadat ik aan het herstellingoord het duizelingwekkende hoge honorarium van dokter Boudewijn had voldaan spoedde ook ik mij naar huis waar ik deze vrijdagmiddag stil op de bank ben gaan zitten met een mooie schoolkaart voor mij om mij alvast voor te bereiden op aanstaande maandag wanneer ik de europese wegen weer aan een onderzoek ga ontwerpen.

Dan schrijf ik wellicht wel weer.

Aldus schreef ome Willem ---