Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

woensdag 13 januari 2010

Woensdag de dertiende.

Een wat onprettige dag vandaag, droevig eigenlijk omdat ik er de hele dag aan denk. Nee, niet zozeer dat het de dertiende is vandaag want ik heb niets met "Aberglaube", maar omdat een collega (Ron) van mij, die bij "ons" in de loods werkt, vandaag onder het mes moest en ik weet dat hij er niet erg naar uitkeek. Hoe het is afgelopen weet ik niet maar ik duim nog steeds voor hem. Vanmorgen vroeg weggereden uit Aosta waar het nimmerweer had toegeslagen in vorm van sneeuw dat in overvloed naar beneden kwam en dat hield pas op in Quincinetto, even voor Ivrea waar de fabriek staat van Olivetti. Daarna bij Vercelli afgeslagen en een mooie weg, waar veel sneeuw en nevel te vinden was, gereden naar Asti en via San Damiano naar Canale, waarr het eerste laadadres voor vandaag was. Vervolgens voor het ergens terug op dit log vermeld italiaans restaurant te Amsterdam een paar dozen wijn gehaald in Cantina de Nebbiolo te Vezza sul Alba waar ik toch langs kwam en daarna doorgekacheld naar Novi Ligure waar ik weer een aantal pallets ontving. In de middag via Tortona en Milaan naar Luisago bij Como gereden en daar de laaste klant gelost en vervolgens een document gemaakt voor weer transit Zwitserland dat ik na een half uurtje ontving tegen betaling van dertig euro's. Normaal probeer ik de grens met Como en aansluitend de San Gotthardo zo veel als mogelijk vanwege de regelmatige wederkerende transportpuinhoop te mijden, maar nu leek het rustig en binnen een mum van tijd stond ik in het andere land met nog steeds het andere geld. Maar na Bellinzona koersde ik richting San Bernardino, passeerde de hooggelegen tunnel en daalde af naar Thussis. Gisteren dus de Gran San Bernard, vandaag de San Bernardino, twee wegen, twee tunnels die veel door elkaar gehaald worden omdat de namen op elkaar lijken, maar die toch onderling aardig uit elkaar liggen. Nu zit ik dus in thussis, een verlaten wegrestaurant waar serveersters reeds bezig zijn de boel op te ruimen. Ik ben zo ongeveer de enige consument en een glas sinaasappelsap staat voor mij om te worden opgedronken. Uit verveling heeft één van de serveersters nog aan mijn bretels getrokken en laten "klappen" en ik heb mij dat maar laten welgevallen. Misschien kopen ze hier nog wat klompen, maar als ze beginnen met stofzuigen, taai ik af. Die herrie!

Hoe zou het met Ron zijn?

Aldus schreef ome Willem.
---