Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

donderdag 28 januari 2010

P van Dalen en Friesland.

Het is koud en guur, wind en sneeuw, afgewisseld door regen en hagel, teisteren voortdurend de voorruit en ik zit in een voertuig naast mijn vroegere verkering tussen Leeuwarden en de stad met de meeste e's in de naam, Heerenveen, en vooral als het hageld kunnen we elkaar niet verstaan in dit koekblik vanwege de kletterende herrie en wordt het stil in de auto. Inmiddels is ook het wegdek van zwart naar wit verschoten en de snelheid minder geworden vanwege langzaam rijdende voorliggers. Ja lezers, we waren vandaag in de binnenlanden van Friesland bij een goede amice en zijn echtenote, gewoon voor de gezelligheid en tevens om een stukje meubilair op te halen dat we op marktplaats in Dokkum (Friesland) hadden gekocht en door onze vrienden reeds werd voorgehaald. De binnenlanden, Tytstjerkeradiel, maar wat een fraaie omgeving. Vroeger, vele jaren geleden kwam ik vaak in Friesland en versta zelfs de taal goed, immers, ik heb nog een pake en beppe gehad.
En wat ene Van Dalen met dit alles te maken heeft? Welnu, vanmorgen had ik namens de United Truckers, een onderhoud met de euro-parlementariër voor transport de heer P. van Dalen, een overigens zeer goed en structureel gesprek inzake de huidige praktische onwerkbaarheid der rijtijdenwet. En daarna afgereisd naar Friesland. Hoort geloof ik ook bij de Europese Unie. Inmiddels is de weg steeds moeilijker begaanbaar geworden en ik denk dat ik het maar van mijn lief ga overnemen.
Morgen, tussen tien en twaalf uur kunt u mij horen, want dan breng ik op de wereldomroep verslag uit van mijn onderhoud met de heer van Dalen bij het programma "Onderweg", middengolf 1295 KH en op de korte golf zodat ik zelfs op Antarctica en de Sahara te beluisteren ben.
En inmiddels zwiept de regen met alle geweld op het blik van onze Acadiana en wiegt de wind ons gezellig heen en weer met achter ons in de laadruimte een schattig fries meubelstukje.

Aldus scheef ome Willem.
---