Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

dinsdag 26 januari 2010

De tandarts en de professor.

Dat was even afzien vanmorgen, of eigenlijk de hele dag en het afzien is eigenlijk nog niet voorbij. Nee, niet alleen omdat ik vanmorgen mij heb gemeld bij de tandarts, om kwart over acht, maar ook omdat de temperatuur vandaag de hele dag beneden nul bleef en ik in een Acadiana (Citroen) met minimale verwarming en maximale tocht voortschreed en mij eigenlijk in een soort diepvrieskist over de weg voortbewoog, kraag omhoog, tot over mijn neus, en oranje-rode handschoenen aan en afwisselend stampend en gasgevend beurtelings met mijn voeten om ze buiten onderkoeling te houden want zelfs in mijn klompen vroor het nog. Zo'n voertuig is best aardig, maar niet als je daarmee op de weg zit in een sterk gekoelde omgeving. Nadat ik door de tandarts in vrijheid werd gesteld heb ik hier in de stad wat zaken gedaan, onder meer oude nederlandse bankbiljetten, guldens geheten (weet u het nog?) omgewisseld in moderne euro's terwijl op de Albert Cuijpmarkt veel handelaren afwezig waren. Mijn laatste stadsbezoek was op een aangename zachte herfstdag in oktober, maar vandaag was duidelijk te merken dat de hele stad in handen was gevallen van een grillige winter.
Aan het einde van de dag een Costeletto di Angello gegeten bij Il Trulli in de Rijnstraat 101 waar de kok, Nino geheten, weer eens voortreffelijk met zijn talenten had gespeeld en toen ik het inwendige had voorzien naar de schaakclub gegaan. Medelid, ja, inmiddels erelid, oud-parlementariër professor Van Hulst, inmiddels op twee dagen na 99 (NEGEN EN NEGENTIG!!)was ook aanwezig maar speelde niet mee. Immers had hij er in Wijk aan Zee een net loodzwaar toernooi voor mede-oud- parlementariërs opzitten en heeft daar onder meer Ed van Thijn, Bas de Gaay-Fortman, Fred Teeven en oud burgermeester van Groningen Vonhof achter zich gelaten en van de 12 spelers eindigde hij gedeeld eerste met Jan Nagel. Inmiddels is net mijn partij uitgespeeld, en u raait het al, italiaans, met als variant op de zesde zet ......D e7 door zwart gespeeld. We gaan weer naar huis, en dat wordt weer afzien omdat het inmiddels min acht is!

Aldus schreef ome Willem.
---