Hoeveel mensen hebben mijn site bekeken?

woensdag 9 december 2009

Merceredi-soir, le neuf.

Zo, doe me dat maar eens na, eerst een palet laden in Cannes et Clairan, dan eentje in Bellegarde (juist ja, die pigum die de boel nog niet klaar had en waar ik nu ook weer even op moest wachten omdat die sukkel niet alles af had), nog eentje in Estezargues en daarna eentje onder aan de Mont Ventoux, die er besneeuwd bij stond, in Rioax, en vervolgens nog twee klanten opgehaald tussen Belleville en Macon, namelijk Fleuri en Davaye. Maar goed, we zitten nu op schema morgen gaan we verder tussen Chalon sur Saone en Dijon, weer een aantal adressen. Dit alles deed ik vandaag bij een uitstekend helder weertje en behagelijke temperatuur en hoewel het nu nog winter moet worden gaven de witbebloemde wijngaarden van de Cote du Rhone het idee dat het voorjaar al begonnen was.
Intussen reed ik de hele morgen onder het toeziend oog van de besneeuwde top der Mont Ventoux die je op sommige plekken al vanaf een honderd kilometer kan waarnemen. Ik zag hem reeds vanaf Garons even bezijden Nimes en dan te weten dat daartussen nog Avignon en het Rhonedal liggen, en Carpentras en vele andere dorpjes! Pas na de middag kon ik mij aan zijn oog onttrekken toen ik al bijna in Montelimar was.
De twee laatste adressen werden door mij in het donker opgehaald, geen sinecure mag ik wel zeggen, met allerlei net passende kronkelwegen in de heuvels rondom Fleurie en Fuisse, maar ook dat heb ik weer overleefd. Thans sta ik bij een uitstekende routier en ga me nu onder mijn voornamelijk franse collega's voegen en alle europese problemen in een paar uur bespreken en zo mogelijk op te lossen.

Aldus schreef ome Willem.
---